kuran bir bilimsel eser değildir. kuranda geçen bilimsel bazı yaklaşımlar (aşılayıcı rüzgarlar, demirin indirilmesi, zülkarneyn, yörüngeler, her varlığın çiftlerden oluşması…vs.vs..) bunlar insanların bilime önem vermelerini bu konularda çalışmalar yaparak kendilerini geliştirmelerini hedefler.

Kuranı Kerimi bir insan yazmış olabilir mi?

Evet, Kur'an bir insan sözü değildir. Onu bir şair, bir bilge yahut sıradan başka biri söylemiş ve yazmış değildir. Lakin Kur'an, lafız olarak kesinlikle Hz. Muhammed'e aittir.

Kuran bilime aykırı mı?

Kur'an'da bilimsel hata var mıdır? Kesinlikle. Zaten Adem'in yaratılışı direkt olarak biyolojinin temellerinden biri olan evrim teorisi ile çelişmekte (15:16, 55:14, 37:11, 32:7, 23:12, 6:2, 30:20, 17:61, 7:12, 38:76).

Kuranda Çelişki var mı?

Çünkü Nisa-82′de “birçok çelişki” yazıyormuş. “Bir çelişki” ya da “birkaç çelişki” demiyormuş. “Allah kelamı” olduğuna inanılan bir kitapta tek bir çelişki dahi olmaması gerekir. Ama bir ya da birkaç değil, yüzlerce çelişki mevcut Kur'an'da.

Kuran her şeyi açıklar mı?

Evet, Kur'ân'da her şey vardır. Fakat herkes her şeyi içinde göremez. Zira muhtelif derecelerde bulunur. Bazen çekirdekleri, bazen nüveleri, bazen icmalleri, bazen düsturları, bazen alâmetleri; ya sarâhaten, ya işâreten, ya remzen, ya ibhâmen, ya ihtar tarzında bulunurlar.

Kuranı Hz. Muhammed yazmış olabilir mi?

Geleneksel ve egemen İslam düşüncesine göre Hazreti Muhammed, kesinlikle okuma yazma bilmeyen biriydi. Bundan dolayıdır ki, Kur'an'ı kendisinin yazması mümkün değildir. Bir diğer deyişle Kur'an, Hazreti Muhammed'in kendisinin uydurup yazdığı yahut yazdırdığı bir kitap değildir.

Kuran nasıl değişmedi?

müslümanlar tarafından hz. osman tarafından yazdırıldığına inanılan 2 nüsha ile bugünkü kuran'ı karşılaştırarak, aradaki imla farkları dışında bir farklılık olmadığı tespit edilince, yine kaynaktaki açıklamalara göre, kuran'ın "vahyedildiği andan" itibaren bugüne kadar değişmemiş olduğu kanıtlanmış. sanırım arkadaşlar …

Islam ve bilim çelişir mi?

Bilim ise Tanrı'nın varlığını veya yokluğunu, herhangi bir dinin inançlarını elbette deney ve gözlemle sınayamaz. İman konuları bilimin konusu değildir çünkü deney ve gözlem konusu değildir. Bilim, dünyada gözlem ve deneye tabi olmayan iman konularında hiçbir şey söylemez.